26 Ocak 2016 Salı


Parantez...

Anlı şanlı hükümet sözcüsü Numan Kurtulmuş, “Silopi’de parantez kapandı” demiş...
*
Sur’da, Cizre’de hala “açık” ama olsun, sen kapanan yere bak...
*
Kurtulmuş’un söylediğine göre, Diyarbakır, Şırnak ve Mardin illerinde ilk yarıyılda eğitim öğretim yapamayan öğrenciler için düzenlenecek “telafi eğitimleri”, öğrencilerin, ailelerinden izin alınarak, öğretmenleriyle birlikte Milli Eğitim Bakanlığınca Diyarbakır, Batman ve Mardin’de belirlenen pansiyon imkanı bulunan bazı okullara gönderilmeleri suretiyle yapılacakmış...
*
Özeti, Koskoca dört aylık ilk yarıyıl, on onbeş günlük bir eğitim öğretimle “telafi” edilecek yani...
*
Eh artık ikinci yarıyıla da Allah kerim, yazın bi onbeş gün de onun için yapılınca eğitim işi tamamdır...
*
Kaldı geriye harabeye dönmüş, terk edilmiş okullar, mahalleler...
*
Olsun, Silopi’de “parantez kapandı” ya sen ona bak; bardağın dolu tarafını gör (!)
*
Böyle demeye getiriyor...
*
Madem öyle eğitim dediğin iş, badana boya işi gibi onbeş günde halloluyor, milleti sekiz ay niye yoruyorsunuz, bütün illerde toplayın çocukları üç beş okula, iki hafta hızlandırılmışını verip halledin bitirin eğitim işini; onca öğretmene, okul binasına, servise şuna buna ne gerek var...
*
Şimdi siz, sırf hiçbir şey aksamadı, devlet üzerine düşen bütün vazifelerini yaptı denilsin diye göstermelik “telafi eğitimi” verince, aylardır okullarına gidemeyen o çocuklar, eğitim öğretimini diğer bölgelerde süper donanımlı ateş pahası özel okullarda okuyan, üzerlerine titrenen çocuklarla aynı fırsatı yakalamış mı olacak?...
*
Siz kendi yalanınıza inanmaya devam edin...
*
Fırsat eşitliği, adalet ve barışın olmadığı, yerde parantezler kapanmaz, açılır...
*
Bugün yaşanılan sorunların temelinde de bu gerçek vardır...
*
O sorunlar ki, üstüne ne kadar toprak atsanız da bitti denilen yerde çok daha büyüyerek yeniden başlar...
*
Evler, okullar onarılabilir, hatta yeniden yapılabilir, mahalleler tekrar kurulabilir, ama barışı, huzuru, yıkılan umutları geri getirmek, ekilen acıları, yeşeren kin ve düşmanlık tohumlarını güvene dönüştürmek o kadar kolay mıdır?

                                                                      ***


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder