17 Ağustos 2014 Pazar

AKP Milli Eğitimi Sermayeye Devrederek İdare Ediyor...

Bakmayın siz Recep Tayyip Erdoğan’ın, miting alanlarında halka, “devletin okulları bize yeter” deyip kükremesine...
Onun derdi devlet okullarını, özel okullara ve dershanelere ihtiyaç duyulmayacak kalitede eğitim öğretim yapar hale getirmek değil...
Onun derdi, savaşa tutuştuğu paralelci cemaatin okul ve dershanelerini zora sokmak ve bu suretle, onların finans kaynaklarından birisini kesmek...
Yoksa özel okullarla bir alıp veremediği yok...
*
Tersine, dershanelerin de özel okul olmasının yolunu açıp, adının başında milli sözcüğü olan eğitimi, tamamen özelleştirerek devletin sırtından atmaya çalışıyor...
Nitekim AKP hükümetlerinin her daim yumuşak karnı olmuş olan ve eğitim öğretimi Arap saçına çeviren Milli Eğitim Bakanlığının, şimdi de özel okullarda okuyan öğrencilere eğitim desteği adı altında, öğrenciler üzerinden özel okullara para aktarması bunun en somut göstergesi oluyor...
Bakanlık 2014-15 eğitim öğretim yılında 50 bin okul öncesi, 50 bin ilkokul, 75 bin orta öğretim ve 75 bin temel lise öğrencisine 2500 ile 3500 TL. arasında değişen ve toplamda bir trilyon 25 milyara ulaşan para desteği vermeye hazırlanıyor...
*
Bu uygulamayla, meşrutiyet döneminde iki defa Maarif Nezareti (Milli Eğitim Bakanlığı) Yapmış olan Emrullah efendinin,“Şu mektepler olmasaydı maarifi ne güzel idare ederdim” sözünü, espri olmaktan çıkartıp, neredeyse bir asır sonra hayata geçiriyor...
Okulları tamamen özel sermayeye teslim edip, “bakanlığı bir güzel idare etmek” için son rötuşları yapıyor...
Böylece, yıllardır kuşa çevirdiği Tevhidi Tedrisat Kanununun ruhuna Fatiha okuyarak, eğitimde birliği ve fırsat eşitliğini tamamen ortadan kaldırmış oluyor...
*
Hal böyle olunca, Erdoğan’ın “devletin okulları bize yeter” sözü de havaya uçup gidiyor...
Erdoğan, bedelli askerlikte olduğu gibi, bir kez daha söylediğinin tam tersini yapmış oluyor...
*
Devlet okulları ile özel okullar arasında, gerek statik donanımın çok farklı olması ve gerekse, kaliteli öğretmenlerin düşük maaş nedeniyle zamanla özel okullara geçmesi gibi nedenlerle belli bir kalite farkı bulunduğunu herkes, ama en iyi de milli eğitim bakanlığı yetkilileri biliyor...
Ama gelin görün ki, o bakanlık, eğitimin “milli” bir hizmet olduğu gerçeğinden hareketle, devlet okullarını da özel okullar seviyesine yükseltmeye çalışması gerekirken tam tersini yapıyor...
Milletten topladıkları vergileri, yılda en az 15-20 binden başlayan özel okul ücretlerini ödeme imkanına sahip olmayan ailelerin çocuklarının eğitim koşullarının iyileştirilmesi ve devlet okullarıyla özel okullar arasındaki farkın hiç değilse asgariye indirilmesi için  devlet okullarının ihtiyaçlarına kullanacağına, ekonomik durumu kısmen iyi olan ailelerin çocukları üzerinden özel okullara nakit destek olarak aktarıyor...
*
Ve tabi, AKP’nin eğitim birliğini ve dolayısıyla da fırsat eşitliğini yok eden eğitim ve öğretim politikası bir kez daha dibe vuruyor...
Halktan değil, sermayeden yana olduğu apaçık ortaya çıkıyor...
Muhalefet her zamanki gibi uyumaya devam ediyor...
Bu durumda bize de, uysa da uymasa da “bu ne perhiz bu ne lahana turşusu” demek kalıyor...


Mustafa Tuğrul Turhan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder